?איך לוקחים ייחור מפוטוס

פורסם ע"י Gadi Zuckerman בתאריך


פוטוס הוא אחד הצמחים האהובים והפופולאריים ביותר בגלל שאין לו הרבה דרישות לגביי אור מים ודשן. הוא אחד מצמחי הבית החזקים ביותר וזה למה הוא הפך להיות הצמח המועדף על כל מי שרוצה להכניס צמחים הביתה.

כשזה מגיע לאיך אפשר לשכפל פוטוס אז זה בהחלט תהליך קל שכל אחד יוכל לעשות, כל מה שצריך זה רק צמח פוטוס שיש לו מספר גבעולים שממנו ניקח ייחורים, מספרים חדות כדי לחתוך וכלי זכוכית עם מים.



ייחור פוטוס מתחיל בבלוטות השורש בגבעול ממש מתחת לצומת המפגש של העלים, בלוטות קטנות אלה הם המפתח שלנו להצלחה מאותם נקודות השורשים יוצאים. אפשר תמיד לקחת ייחור מצמח פוטוס שכבר הגיע לבגרותו וכבר מראה סימנים שעוד מעט הוא מסיים את חייו או כמובן מצמח בריא שיש לו ענפים ערוכים ובריאים, פשוט לתת לצמח תספורת קטנה ולהוריד כמה ענפים שאותם נחתוך לייחורים.



אז בואו נתחיל:

תתחילו בלגזור בעזרת מספריים נקיות מענף בריא שאורכו לפחות 10-15 ס״מ מצמח הפוטוס שלכם תבדקו שכל ענף שאתם חותכים יש אליו לפחות 3-4 עלים, תורידו את העלים שקרובים לנקודת החיתוך.

זהו החלק הקשה מאחורינו ברגע שיש לכם מספר ייחורים אתם מוכנים להתחיל להשריש את הפוטוסים שלכם.

הדרך הטובה ביותר היא להכניס את הייחור שחתכנו ישירות לתוך מים, אפשר להשתמש בכוס זכוכית או בצנצנת ומי שרוצה לעשות את זה בסטייל יש כמובן את עציץ הפלאנטר שלנו שיאפשר גם להשריש את ייחור הפוטוס שלכם וגם להוסיף סטייל מהמם לחדר שלכם. הניחו את הכלי שבחרתם באזור עם הרבה שמש אבל כמובן לא שמש ישירה, כעבור חודש השורשים כבר יתחילו לצוץ ואתם יכולים לשתול את הבייבי פוטוס בעציץ עם אדמה ולתת לו טיפול כמו כל צמח פוטוס שלכם, או להשאיר אותו במים ולדאוג להחליף את המים אחת לשבוע

.

חשוב לדעת שאם אתם מתכננים להעביר את הפוטוס לאדמה אז כדאי שתעשו את זה מספר ימים לאחר הופעת השורשים, אם נאפשר לשורשים של הפוטוס להתרגל לסביבה של מים יהיה לו קשה אחר כך להתרגל לסביבה של אדמה.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה