איך לעזור לצמחי הבית שלכם לשגשג באביב 2020

פורסם ע"י Gadi Zuckerman בתאריך

איך לעזור לצמחי הבית שלכם לשגשג באביב 2020

סוף החורף הגיע וכרגיל לעונה זו של השנה, הצמחים שלנו יראו תשושים וחסרי חיוניות עקב המחסור הקבוע באור והטמפרטורות הקרות שמאפיינות את תקופת החורף.
למזלנו ולמזלם של הצמחים, האביב כבר כאן כדי להציל אותנו ואספנו לכם כמה עצות כיצד לתת לצמחים לחלץ את המרב ממנו


שתילה מחדש

האביב הוא זמן נהדר לשתול את עציצי הבית שלנו מחדש בעציץ שיאפשר למערכת השורשים של הצמח להתפרש. שתילה מחדש חשובה מאוד לשמירה על בריאות הצמחים מכוון שחידוש האדמה תספק לשורשים מקום חדש לצמוח וחומרים מזינים לצמח.

טיפֿ, מומלץ לקטום מעט את מערכת השורשים בטרם השתילה כדי לעודד צמיחת שורשים חדשים.

איך לזהות צמח שזקוק לשתילה מחדש,

הרימו את העציץ או האדנית והביטו אל חורי הניקוז מלמטה, אם נראה שורשים ממלאים את תחתית העציץ מבפנים. סימן שהצמח זועק לשתילה מחדש.

הזנה / דישון

חזרתה של עונת השמש מגבירה את חילוף החומרים בצמחים ומאלצת את הצמח לדרוש חומרי הזנה חדשים מהאדמה כדי לתמוך בהתפתחות הצמח לכן, מומלץ להוסיף דשן (המלצתנו היא שימוש בדשן אורגני)
דשנים מגיעים במגוון צורות וניתן ליישם אותם באופנים שונים לדוגמא דשן גרגירים דשן  בנוזל דשן באבקה ואפילו הומוס תולעים וקומפוסט הם סוג של דשן, אז בחרו את מה שהכי מתאים לצמח שלכם ומומלץ ליישם על פי הוראות היצרן לקבלת תוצאות מיטיבות.

צמחים-ירוקים-בבית























דישון עלוותי

דרך מצוינת לקבלת צמחים שופעים חיוניים ושמחים היא ריסוס עלוותי של דשן.

המילה עלוותי נובעת מן המילה עלה, עלוות הצמח הינו החלק העלי של הצמח, דישון עלוותי מתייחס ליישום של חומרי הזנה חיוניים לצמח ישירות דרך העלים.

ניתן להתייחס אל הצמח כעל מעין ספוג אשר מסוגל לספוח חומרי הזנה הן מהשורשים והן מהעלווה ואף מהגבעולים ומהענפים.
חומרי הזנה שנספגים באופן עלוותי זמינים מידית לשימוש ואינם זקוקים לשינוע בתוך הצמח כמו חומרי הזנה שמגיעים מהשורשים.  
טיפ, יש לרסס תמיסת דישון עדינה בשעות החושך באמצעות מרסס ויש להימנע על חזרה על פעולה זו מעל לפעם בחודש.


השקיה

נסו לקבוע שגרה בהשקיית הצמחים בהתאם לסוג הצמח ועונת השנה. שגרה נכונה תייצר מחזוריות של מים ואוויר בשורשי הצמח שיתרמו לשגשוג מערכת השורשים.


השקיה נכונה דורשת מעט תשומת לב, השקיית יתר? יבוש יתר של הצמח? ניתן לטעות בקלות ולהשקות יתר על המידה את הצמחים שלכם עלול לחסל אותם. מים רבים מדי יכולים להרוג צמחים כמו סוקולנטיים, בעוד שמעט מדי ישפיעו על קצב צמיחתם ובריאותם של צמחים מסוימים.

צמחים זקוקים ליותר מים באביב מאשר במהלך החורף, מכיוון שהצמחים פעילים יותר ודורשים יותר מים. הגבירו את כמות ההשקיות בהתאם לצרכים הספציפיים של הצמחים שלכם, אך היזהר שלא להשקות יתר על המידה.

גיזום

עם בוא האביב גיזום העלים בצמחי הבית והגינה הופכת לפעילות חיונית ביותר. היפטרות מעלים מתים או גוססים מעודדת צמיחה חדשה ועוזרת לשמור על הצמח שלך חף ממחלות. וודא שאתה מפנה עלים מתים מהאדמה, מכיוון שזה גם מסייע במניעת מחלות ומזיקים.

ניקיון של צמחי הבית

כדי להכין את הצמחים שלכם לעונת הפריחה, מומלץ לעשות לצמחים מניקור אביבי טוב. הסרת אבק וניקוי העלים לא רק גורם לצמח להיראות יפה יותר, הוא גם מסייע לפיוניות שבעלי הצמח לאדות מים טוב יותר וגם לבצע פוטוסינתזה יעילה יותר.

איך לנקות צמחי בית

ריסוס הצמחים במים פושרים או ניקוי עדין בעזרת מטלית לחה להסרת אבק. בנוסף ניתן להוציא את הצמחים החוצה כדי להישטף בגשם (לבעלי מרפסות גגות וגינות).

טיפ מומלץ להימנע מהרטבה של עלים כאשר הצמח מקבל שמש ישירה

טיפות המים עלולות לעול כזכוכית מגדלת ולשרוף את עלי הצמח...





שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


8 תגובות

  • http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/ – Buy Amoxicillin Amoxicillin Online hac.fyuf.urbanplanter.co.il.ftu.nu http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/

    idiigeiddies בתאריך
  • http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/ – Amoxicillin 500mg Amoxicillin No Prescription lob.zujq.urbanplanter.co.il.nxc.ri http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/

    uzuiyurcojok בתאריך
  • http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/ – Amoxil Amoxicillin bga.ubcb.urbanplanter.co.il.tja.tq http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/

    uqfhhrenoj בתאריך
  • http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/ – Amoxicillin Amoxicillin 500mg fjr.fmfr.urbanplanter.co.il.zis.pe http://mewkid.net/when-is-xuxlya3/

    acstihigihv בתאריך
  • http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/ – Amoxicillin Without Prescription Amoxicillin qla.xzui.urbanplanter.co.il.ekx.cs http://mewkid.net/when-is-xuxlya2/

    ackevexopoqab בתאריך

השאר תגובה