הסיפור שלי עם צמחי אוויר

פורסם ע"י Asaf Yazdi בתאריך

כל כך התרגשתי לראות ניצנים חדשים בצמח האוויר שלי, הניצנים כל כך זעירים וכמעט שלא נראים אך בהחלט ניתן לראות את התפתחותם, חשבתי שזה יכול להיות זמן טוב לכתוב על צמחי אוויר הכל כך מסתוריים.



פריחה-של-צמחי-אוויר


צמחי אוויר או אפיפיט הם צמחים ממשפחת הברומליים שמונה יותר מ-450 מינים. בדרך כלל הם צומחים בחוץ באזורים טרופיים ויכולים לצמוח במשך כל השנה. 

צמחי האוויר אינם זקוקים לאדמה כדי לצמוח בגלל מערכת שורשים מיוחדת שמאפשרת לצמח לקלוט את המזון והמינרלים החיוניים לגידולם מהאוויר הלח שבסביבה.

צמחי אוויר בדרך כלל בעלי עלים ירוקים, כסופים או אדמדמים. הרוב משנים צבע לפני הפריחה, וצבע הפרחים יכול להיות אדום, צהוב, כתום, ורוד וסגול. העלים בצמח האוויר שלי שפרחו התחלפו לוורוד קל והיו להם פרחים סגולים בהירים. 

הפריחה יכולה להימשך בין מספר ימים לחודשים. ברגע שהם פורחים, הם מוציאים ניצנים קטנים. 
אני, מתכננת להשאיר את הניצנים מחוברים כשהם נראים יפה. אם זה לא רצוי, ניתן להפריד ניצנים בעדינות. בדרך כלל צמחי אוויר מגיעים לסופם לאחר פריחתם.

שלי עדיין לא מת מאז הפריחה ולכן מסקרן לראות.


איך מטפלים בצמחי אוויר?

צמחי אוויר הם בחירה מעולה להכניס אלינו הביתה הם מושכים מלא צומת לב וממש קל לטפל בהם רק צריך לתת להם מים מידי פעם, זרימת אוויר טובה, וכמובן אור.



מים:
 אתם בטח חושבים שצמחי אוויר לא צריכים מים? צמחי אוויר זקוקים למים בדיוק כמו כל צמח אחר! וכמו כל צמח יותר מדי מים או מעט מדי יגרמו למותם.


אני ממליצה לכם פעם בחודש להכניס את הצמח לכוס מלאה במים ולתת לצמח לשקוע בתוך המים למשך שעה. לאחר מכן להוציא להפוך שהשורשים כלפי מעלה על מנת שהצמח יתייבש כמו שצריך, חשוב להבטיח שהצמח יבש, כאשר מים מצטברים בצמח יכול להיגרם ריקבון. 
אני ממתינה לפחות ארבע שעות ומחזירה בחזרה לעציץ זכוכית.


בזמן פריחה עדיף להתיז מים על הצמח כי הרבה מים יכולים להמיס את הפרחים.

סוג המים שניתן הוא חשוב מאוד! צמחי אוויר מעדיפים מים טבעיים ונקיים כלומר מיי גשם הם הכי מומלצים. אל תשתמשו במים מינרלים או במים מזוקקים. אתם כן יכולים להשתמש במיי ברז מסוננים
שהתישבו לפחות 24 שעות בחוץ כדי לגרום לכלור שבמים להתפוגג. פשוט למלות צנצנת במים ולתת למים לשבת למשך 24-48 שעות, צמחי האוויר שלי מאוד אוהבים את זה.




מקום-טוב-לצמחי-אוויר


אוויר: צמחי אוויר חייבים גישה לאוויר, האוויר עוזר לצמח להתייבש בין השקיות וזה מועיל במניעה של בעיות ריקבון או השקיית יתר.
המשמעות היא שאם צמחי האוויר שלכם נמצאים בתוך כלים חשוב לוודאות שהכלים האלה פתוחים ולא סגורים.



אור:
 המיקום הכי טוב לצמחי אוויר  הוא ראוב לחלון הפונה לדרום, מזרח, או מערב שבדרך כלל יאפשרו אור בהיר שהצמח אוהב.
צמחי אוויר אוהבים שמש ישירה בחודשי החורף ומעדיפים אור בהיר בחודשי הקיץ. הצבתם בשמש ישירה בחודשי הקיץ יכולים לסכן את צמחי האוויר בשריפה על ידי השמש.

הטמפרטורה האופטימלית לצמחי אוויר תהיה 10-32 מעלות צלזיוס, אך טמפרטורות חמות יותר טובות יותר לצמחי האוויר כי זה מדמה את האקלים הטרופי.


הצגת צמחי אוויר בבית

ניתן להציג צמחי אוויר במגוון דרכים והתצוגה שלהם תוגבל רק על ידי הדמיון. את צמחי האוויר שלי 
אני אוהבת בכדור זכוכית תלויה, בכוסות קטנטנות או שוכב על אדן החלון. 
ממליצה לחפש צמחי אוויר באינטרנט ישר תקבלו אין סוף רעיונות נוספים - הדבקתם לענפי עץ, קונכיות, סלעים… האפשרויות הן אינסופיות.



עכשיו, לאחר שקראתם מי הולך להתחיל לגדל צמחי אוויר או שכבר יש לו? שתפו אותנו בצמחי האוויר שלכם.

שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


תגובה אחת

  • מקסימים, במיוחד הפריחה. האם הם שייכים למשפ’ הסוקולנטים?

    אילנה הלרמן בתאריך

השאר תגובה